Donnerstag, 30. Mai 2013

Fælder i min biotop

Jeg har lavet nogle fælder til min biotop. Jeg har taget æggebægerne, som man har, når man køber æg. Jeg tænkte, at det er mere biologisk at benytte dem.
Dem har jeg fyldt med forskellige ting.
 I den ene har jeg lagt et stykke æbel med skral. Lidt frugt lokker måske fugle eller insekter.
 Jeg havde friske ærter derhjemme. Derfor tænkte jeg, prøv bare, måske er der nogle dyr, der kan lide det. Hvem ved :D
 Så har vi bagt en kage...og der kan jo være nogle dyr, der kan lide chokoladekage.
 Ost kan små gnavere godt lide...
 I Tyskland siger man, at man fanger mus med bacon/skinke...hvem ved, måske fanger jeg dem jo.
 Og lidt sesam kan fugle jo altid godt lide...

 Her er billeder hvor jeg har lagt fælderne...








Egentlig vil jeg gerne se, om der overhovedet er dyr, der spiser noget af maden. Jeg vil helst ikke fange noget...
Jeg tror, at børnene godt kan lide at prøve sådan noget, fordi det er meget interessant at se, om der bliver spist noget af det og hvem der har spist noget af det. Ofte kan man jo se ud af spiseaftrykkene, hvilket dyr, der har spist noget af maden. Her kan børnene lære, hvilke dyr der lever i denne biotop og måske kan de være heldigt at se en. 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen